Partner serwisu
Intermodal i logistyka

PKP PLK: 50 dużych projektów liniowych w kolejnej perspektywie budżetowej UE

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

MG

Data publikacji:
17-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
PKP PLK: 50 dużych projektów liniowych w kolejnej perspektywie budżetowej UE
Fot. Włodzimierz Włoch
W PKP Polskich Liniach Kolejowych trwają prace nad 50 dużymi liniowymi projektami modernizacyjnymi, które mają zostać zrealizowane w kolejnej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej - poinformował podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP PLK. Każde z tych przedsięwzięć warte jest ponad miliard złotych, a największe - 2-3 mld zł.

Prezes Paszkiewicz mówił m.in. na temat działań, jakie podjęto w spółce w celu sprawniejszego realizowania poszczególnych projektów. - Udało się zaprowadzić elementarny porządek w programie inwestycyjnym. Specjalnym nadzorem objęliśmy najbardziej zagrożone i opóźnione projekty. Dodaliśmy grupy nowych, doświadczonych osób do tych przedsięwzięć. Należało urealnić harmonogramy realizacji, zapewnić właściwe finansowanie, z czym nadal się borykamy szczególnie jeśli chodzi o wkład krajowy - podkreślił Paszkiewicz. - Inna kwestia to wszystko to, co łączy się z rynkiem wykonawców. Wypracowaliśmy ciekawe dla nich rozwiązania, związane z Forum Inwestycyjnym. Lada moment przedstawimy inicjatywy legislacyjne i organizacyjne, ustalone z resortem transportu. Niniejszym chciałbym poinformować, że okres wakacyjny poświęciliśmy na dyskusję z ministerstwem, tak aby być gotowym na dalszą dyskusję z wykonawcami - zaznaczył szef PKP Polskie Linie Kolejowe.

 

- Nie należy pomijać kwestii utrzymaniowych, które są bardzo ważne. Środki publiczne na to kierowane w ostatnich 2-3 latach stale rosną. Jest nadzieja, że będziemy w stanie w ramach prac utrzymaniowych i remontowych uczynić o wiele więcej niż w ostatnich latach - podkreślił.

 

- Jeśli mówimy o nowej perspektywie, to stworzyliśmy całe pakiety projektów modernizacji, jak również obejmujących poprawę bezpieczeństwa na sieci - podkreślał Paszkiewicz. - Chcemy też poprawy warunków dla przewozów towarowych, na nie kładziony jest większy nacisk w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej. Pragniemy uzyskać przez to pod koniec okresu do 2020 r. efekt sieciowy – poprawę obsługi portów, udrożnienie linii ze Śląska i tych łączących z dużymi ośrodkami przemysłowymi i strefami ekonomicznymi. To wszystko bierzemy pod uwagę, przygotowując listę projektów do zrealizowania w nowej perspektywie budżetowej - wskazywał.

 

- Oczekujemy też znacznie więcej od wszystkich podmiotów współpracujących z nami. Chodzi tutaj o co najmniej kilka jednostek administracyjnych – resorty, urzędy, czy organy środowiskowe. Chcemy realizować inwestycje bez niepotrzebnej zwłoki, wydłużania terminów itd. - mówił.

 

- Przeprowadziliśmy już też pierwsze działania z preselekcją wykonawców. To postulowała sama branża, myślę, że to krok w dobrym kierunku. Doświadczenia są na razie pozytywne - zaznaczył Remigiusz Paszkiewicz. - Z pewnych zmian musieliśmy się też wycofać, ze względu na orzeczenie Krajowe Izby Odwoławczej. Wykonawcy nie byli w stanie spełnić pewnych warunków, które wydawały się dobre i słuszne. Dla realizacji jednego z projektów założyliśmy krótszy czas i nowocześniejszą metodę niż tradycyjna. KIO nakazało jednak wydłużenie czasu realizacji projektu o połowę, w wyniku odwołania złożonego przez grupę wykonawców - stwierdził prezes PKP Polskie Linie Kolejowe.

 


 

Biała Księga Infrastruktury powstała w ramach stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury i została zaprezentowana po raz pierwszy 17 października 2013 roku na Kongresie Infrastruktury Polskiej. Zachęcamy do pobrania i przeczytania Białej Księgi Infrastruktury (format PDF).

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5